Verfijn je spiergroep

Artikelen uit onze Kennisbank

  • Het geheim van fitness (3 poot theorie)
  • Waarom veel beginners niet groeien
  • Waarom circuit training in het begin cruciaal is.
download nu!

Behind the Neck Shoulder Press

Behind the neck shoulder pressBehind the Neck Shoulder Presses worden gedaan om de volledige schouder te trainen;de Anteroir, Lateral en Posterior Deltoid. Een goede oefening voor wat massa en kracht in de schouders.

Side Shoulder Raise (Dumbbell)

Side Shoulder RaisesSide Shoulder Raises, of Lateral Raises, worden gedaan om de middelste schouderkop, of  de Lateral Deltoid, te trainen.  Het is erg belangrijk om de Lateral Deltoid te trainen, omdat dit zorgt voor de mooie X-vorm van je lichaam.

Rear Shoulder Raise (Bench)

Rear Shoulder Raises (Bench)Rear Shoulder Raises worden gedaan om de achterste schouderkop, of Posterior Deltoid, te trainen. Een goed getrainde Posterior Deltoid helpt om de schouder in balans te houden, en blessures in de schouder te voorkomen.

Rear Shoulder Raise

Rear Shoulder Raises (Dumbbell)Rear Shoulder Raises worden gedaan om de achterste schouderkop, of Posterior Deltoid, te trainen. Een goed getrainde Posterior Deltoid helpt om de schouder in balans te houden, en blessures in de schouder te voorkomen.

Front Shoulder Raise

Front Shoulder RaisesFront Shoulder Raises worden gedaan om de voorste schouderkop, of Front Deltoid, van de schouder te trainen. De front deltoid trainen is erg belangrijk, omdat deze bij veel oefeningen van andere spiergroepen ook geactiveerd wordt. Het is dus goed om ervoor te zorgen dat de front deltoid sterk wordt, zodat dat ook helpt bij oefeningen van andere spiergroepen.

Shoulder Press (Dumbbell)

Shoulder Dumbbell PressesShoulder Presses, of Military Presses, met dumbbells worden gedaan om de volledige schouder te trainen; de Anteroir, Lateral en Posterior Deltoid. Je kunt deze op verschillende manieren doen; dumbbells tegen elkaar aan de bovenkant voor meer triceps-activatie, of de triceps juist wat meer ontzien, door de dumbbells niet tegen elkaar te drukken aan de bovenkant. Ook is deze oefening te doen met een barbell.

Shoulder Press

Military PressesShoulder Presses, of Military Presses, worden gedaan om de volledige schouder te trainen, de Anteroir, Lateral en Posterior Deltoid. Deze oefening kan zowel met een barbell als dumbbells gedaan worden.

Arnold Press

Arnold PressesArnold Presses zijn een vorm van Shoulder Presses, maar dan om de voorste schouderkop (Anterior Deltoid) meer te trainen, in plaats van alle 3 de schouderkoppen zoals bij een normale Shoulder Press. Hoewel alle 3 de schouderkoppen geactiveerd worden, zal de nadruk worden gelegd op de voorste kop.