Artikelen uit onze Kennisbank

  • Het geheim van fitness (3 poot theorie)
  • Waarom veel beginners niet groeien
  • Waarom circuit training in het begin cruciaal is.
download nu!

Concentration Curls

Concentration CurlsConcentration Curls worden gedaan om de biceps geïsoleerd te trainen. Een echte must in iedere biceps-training! Concentration Curls kunnen gedaan worden met een Dumbbell, Cable, handvat, enzovoorts.

Bicep Curls

Bicep CurlsEen van de  meest voorkomende biceps oefening is de Bicep Curl. De oefening kan op een aantal manieren uitgevoerd worden; wel of geen draaiing in de handpalmen, tegelijkertijd of afwisselend van armen, etc. Hier doen we de oefening met een langzame draaiing van de handpalmen en afwisselend van armen (1-1-count), zoals gedemonstreerd.

Hammer Curls

Hammer CurlsOm de brachialis en de buitenkant van de biceps te trainen, zijn Hammer Curls een goede keuze. Perfect om die peak in de biceps te krijgen! Hammer Curls kunnen gedaan worden met Dumbbells of een Cable met een touw (ook wel Rope Hammer Curls).

Bicep Curls (Barbell)

Barbell Bicep CurlsBicep Curls met een Barbell kunnen gedaan worden met een een smalle grip of een wijde grip. De smalle grip legt de nadruk op het trainen van de buitenkant van de biceps, en wijde grip op de binnenkant van de biceps.

21’s

twenty-ones21’s zijn oefeningen voor de biceps die eigenlijk een normale barbell of ez-bar curl zijn, maar dan worden er 21 reps van gedaan, waarvan er 7 halve reps vanaf beneden naar de helft zijn, 7 halve reps vanaf de helft naar boven, en 7 hele reps. Wat dit doet is de biceps ”shockeren”, waardoor ze gaan groeien!

Zottman Curls

Zottman Curls

Zottman Curls worden gedaan om de volledige biceps en de brachialis te trainen. Een goede oefening voor de all-round growth van de biceps. De brachialis is ook erg belangrijk om te trainen voor welgevormde biceps!