Artikelen uit onze Kennisbank

  • Het geheim van fitness (3 poot theorie)
  • Waarom veel beginners niet groeien
  • Waarom circuit training in het begin cruciaal is.
download nu!

De basis-principes van kracht training!

 
Krachttraining werkt zo goed, omdat het lichaam is ingesteld op het aanpassen en sterker maken van het lichaam als antwoord op stress die het nog niet gewend is. Als je gewend bent om iedere dag 5 kilometer hard te lopen, zal 10 kilometer hardlopen meer vergen van spieren en je cardiovasculaire systeem om zuurstof en nutrienten naar de spieren te vervoeren, om ze functionerend te houden onder de stress van deze grotere eis.

Wat grote fitnesswinkels je nooit zullen vertellen over supplementen…

De zin en de onzin van supplementen samengevat in dit artikel. Scheidt het kaf van het koren en bespaar jaarlijks honderden euros. Dit is wat grote fitnesswinkels je nooit zullen vertellen.

De ‘supplementen’ die ik wél aanraad.

Fitness supplementen aanradersZe zijn er in alle soorten en maten, hier de supplementen die ik persoonlijk gebruik en aanraad. Bespaar geld, koop kwaliteit.

Fitness voeding

Voeding fitness

Voeding = groei
Maar wat is nou optimale fitness voeding?
In deze post hebben heb ik een ‘to eat’ lijstje voor je gemaakt!

Handige fitnesstips!

Fitness tipsTerwijl ik een aantal mensen aan het begeleiden was in de sportschool, kwam ik erachter dat ik een aantal losse tips had, die eigenlijk te kort zijn om een hele post over te schrijven. Dus ik heb ervoor gekozen om een post te schrijven met een aantal tips! Hoop dat jullie er iets aan hebben!

Synergistisch trainen

Het trainen van synergisten in 1 training. Synergisten zijn spieren die samenwerking in een beweging.
Voorbeeld: Borst/Triceps of Rug/Biceps.

Antagonistisch trainen

Het trainen van antagonisten in 1 training. Antagonisten zijn spieren die niet samenwerken in een beweging.
Voorbeeld: Borst/Biceps of  Rug/Triceps.

Groei Rapportage December – 2011

Fitness doelen Sebastiaan Kruize!

Naar aanleiding van een aantal vragen op facebook en twitter over mijn progressie en bevindingen, leek het me een leuk idee om iedere maand een rapportage te publishen met daarin mijn keuzes in training, voeding en de progressie die ik daarmee wel of juist niet heb gemaakt.